Нов SEO конкурс на тема… ипотпал или ipotpal (иначе казано – лаптопи)

Canova-Dual-Screen-LaptopВ интерес на истината, българските фирми имат доста ниска интернет култура, а по отношение на SEO повечето от тях не само са неграмотни, но и не се интересуват от възможностите друг да свърши “черната работа”. За щастие има няколко много кадърни фирми (особено от “лаптопските”, явно все сме се сбрали “разбирачи”), които обръщат сериозно внимание на Google оптимизацията на страниците си. Е, когато се гони рейтинг, има и други методи – направи си SEO конкурс с изискване за връзка към сайта, например.

Последният такъв конкурс на една от (според мен) прохождащите нашенски фирми е на тема лаптопи – дори наградният фонд, освен някой друг лев, се състои и от томбола за лаптоп, като естествено, идеята е масова поява на връзки към сайта на въпросната фирма посредством sitewide линк към уеб магазина им. А иначе идеята е като на всички други SEO конкурси (лично за мен изключително отегчителна) – гонитба на първото място с думата ипотпал – “лаптопи” наобратно. Естествено, и ipotpal, нали сме мултиезични в интернет.

Истината е, че подобни конкурси биха имали повече смисъл, ако ставаше въпрос за оптимизация, а не състезанието по пускане на най-безумна глупост, което се развихря след появата на всеки подобен конкурс. Помислете само колко по-истински проблем би било излизането на челни позиции в търсачките с реални термини? Но пък и резултатът ще е силно “зацапване” на търсачките с наистина ужасно излишни публикации.

В момента дори намирането на правилата за участие (и адреса за регистрация) представлява известен проблем и преди него се нареждат няколко сайта, така че побързайте, докато не се е зарило сред хиляди други публикации ;)



4 коментара за “Нов SEO конкурс на тема… ипотпал или ipotpal (иначе казано – лаптопи)

  • 22.10.2009 at 11:36
    Връзка

    Верно обаче не сте схванали логиката на състезанието.
    Ще се зацапа интернета с ключовата дума, което не е проблем, защото не мисля, че на някой трезвомислещ неучастващ в състезанието СЕО ще му хрумне да търси точно нея в интернет. Но виж, създаването на тръстед линкове към страницата на спонсора с котви “Лаптопи”, “Лаптопи SONY” “Лаптоп Acer” е друга тема, очевидно неясна на създателя на тази статия… Все пак за да излезе някой в SERP на Google по каквато и да е ключова дума трябва да се свърши и малко работа – така нареченото и пренебрегнато от Вас “оптимизиране”… Идеята на всяко едно СЕО състезание е далече по-дълбока от плоско представеното “зацапване” на интернет упоменато във Вашата статия…, но кой пък съм аз, че да Ви отварям очите???

  • 22.10.2009 at 14:41
    Връзка

    Мислиш ли, че не съм я схванал, наистина? Идеята де…

    Колкото до оптимизирането – от вчера се включих в реално състезание, без награден фонд и във връзка с професионалните интереси. Друго си е. 15 минути по-късно махнах твърдите връзки към спонсора на това състезание, така или иначе е конкуренция, макар че, честно казано, не ме притеснява това… :)

    Истината е, че от контактите ви с хора, които се занимават основно със seo, съм заключил, че повечето от тях всъщност никак не се оправят с реалното, полезно съдържание, и в повечето случаи не е тяхна отговорност. Т.е. масовата практика е избутването на “каквато е поръчана” информация нагоре, без оглед полезността за потребителя. При цялото ми уважение към професионализма им – това нито е трайно (освен, когато не си плащаш редовно, но и там има начини за привличане на аудитория/посетители с по-гарантирани резултати, ограничавам се до пазарната си ниша, като го казвам), нито е полезно, а част от моята идеалогия включва полезно, понеже не съм роден търговец.

    И, понеже не говоря необмислено, ето ти и пример за “замърсяване” от първа страница от търсене:
    http://pavl0v.info/2009/10/%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D1%8A%D1%82-alienware-m17x/

  • 22.10.2009 at 18:51
    Връзка

    Добре Ники, тук се съгласих с теб. Защото много от участниците в това СЕО състезание не са схванали основната картинка – да участва със страници, които са оптимизирани за ипотпал, а не за лаптопи… все пак, аз участвах с личният си блог и 3 дни по-късно разкарах всичко ипотпал от него, а преместих участието си на страница създадена специално за целта, която оптимизирам само и само за ипотпал – т.е. не създавам полезно съдържание, което да бъде откривано по случайност от търсачките… Грешка на много от участниците е, че всъщност не са СЕО специалисти – като мен самият, а са поблазнени най-вече от наградният фонд. Аз самият си позволявам екстрата да си направя един експеримент, който да има полза и за мен, но не оспамвам интернета с ненужно съдържание… Погледнато от друга страна – ние с вас сме колеги и по-скоро бихме си били полезн вместо да се опитваме покрай криво разбраните СЕО напъни на някои участници да се скараме ;)

  • 23.10.2009 at 13:31
    Връзка

    В интерес на истината, желанието да покажа замърсяване ми мина – затова разкарах думата оттук, след като попаднах на този конкретен пример (сигурен съм, че има още много такива, просто ще са свързани с конкретни търсения).

    А основната идея зад оплакването ми, ако мога така да го нарека, не е да ес кара с никого, а да покажа, че не е редно да се ползват реални термини за връзка с измислени и, обратно, не е редно да се ползват измислени за избутване на реалните (което вече е замърсяване). Може би в този случай е до избор на дума, но каквото и да подбереш, винаги ще има едни хора, на които работата им е да трупат рейтинг на сайтове, от които да озсмучат реклама, неправейки нищо смислено и голямо. В локален план всички сме големи – ако щеш и mobility.BG, но като цяло – 4000 посещения не са нищо, ако 50% от тях са индекси от търсачки и половината от останалото е ботове.

    Дори съм склонен да се дразня на постоянните напъни колко е важна оптмизацията (е, но чак пък критична не е за нищо, още повече повечето готови платфолми са ужасно добре оптимизирани, на WO вече даже няма смисъл от плъгините, които доскоро се ползваха за оптимизация), а накрая или се ползва за нещо супер локално като мащаби, или да се изкарат пари ог Google. М? Нямат работа специалистите, или всичко това са такива псевдо-разбирачи? Аз да си призная – нито съм чел, нито нищо, но имам усет дори за начина на писане, имам сайтове с добро съдържание и си въртя, не повече от необходимото (макар понякога да имам желание да се понапъна повечко), колкото и където трябва, за да държа най-важния отгоре за каквото трябва.


Остави коментар по темата...

Your email address will not be published. Required fields are marked *