Нови гаранционни условия на ноутбуците Lenovo

Засега с официално известие от един от двата дистрибутора на Lenovo у нас – Асбис, бяха обявени новите гаранционни условия на моделите ThinkPad и IdeaPad. “Новото” в случая е пускането на гаранция тип collect & return (изпращате и получавате продукта с куриер за сметка на сервиза), което ще спести разходките до сервизните центрове на Lenovo, които са съответно фирма Вюпойнт за моделите IdeaPad и IDS за ThinkPad. Нещо повече – от Асбис обявиха и цяла серия програми за удължаване на стандартните гаранционни срокове – от 1 до 2 или 3 години за IdeaPad, до 2 или 3 години за нетбуците Lenovo и от 1 до 3 или от 3 до 4 години удължаване на гаранционния срок на ThinkPad.

Интересно е да отбележим, че популярната заблуда, че законодателството ни изисква минимум 2-годишна гаранция към физически лица (все още спорен въпрос, поради неяснотата в ЗЗП) явно е пропуснала марката, тъй като предлагат немалко модели с 1 година базова гаранция. дискусия относно възможните тълкувания и истинността на твърденията за минимален срок за гаранционно обслужване според ЗЗП може да намерите във форумите на hardwarebg.com.

Изненадите не свършват дотук – според гаранционната карта на моделите IdeaPad гаранцията на батерията е 1 година (което е доста добър срок, при положение, че все още има производители, предлагащи едва 6 месеца гаранция на батериите), но едва 90 дни за зарядното устройство, клавиатурата, пантите и пластмасата. Последното е огромен минус за евтините модели на Lenovo, и донякъде създава известно противоречие със ЗЗП, тъй като, независимо от тълкуванието, повредата на първите три (без пластмасовото покритие) със сигурност води до проблеми с използването на лаптопите, съответно и до несъответствие с договора за продажба. Подобно условие липсва в гаранционните карти на преносимите компютри ThinkPad. За всички екрани изискванията съответстват на тези от стандарта ISO 13406-2, или 4 мъртви (светещи и несветещи) пиксела на всеки 1 милион пиксела.

При всички положения, преди да се възползвате от предложението за Collect & Return, трябва да се свържете със сервиза, за да избегнете изпращането на ноутбука с куриер в случаите, когато проблемът не е гаранционен.

One thought on “Нови гаранционни условия на ноутбуците Lenovo

  • 31.03.2010 at 08:42
    Permalink

    Здравейте. Случайно се натъкнах на тази статия и бих искал да отбележа няколко неточности. Първата от тях е, че collect & return възможността важи за всички Lenovo IdeaPad продукти без значение от кой дистрибутор или партньор са закупени. Втората забележка е, че в България в момента има 7 оторизирани сервиза за Lenovo продукти и няма ограничение към кой от тях ще се обърнете за съдействие. Пакети за удължена гаранция също можете да си закупите, както от двата дистрибутора, така и от всеки един бизнес партньор. И последната но и най-важна забележка свързана основно със статията е, че всеки частен потребител дошъл при нас за сервизно обслужване в рамките на втората година е бил сервизиран гаранционно дори и продукта да е бил продаден със стандартна едногодишна гаранция.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *